Akce 2017

Leden:

• 21.1. Ples města Znojma, s pracovním podnázvem Ples hladových :)).Tradiční ples opět s dobrou zábavou, hvězdným obsazením a tentokrát i s lepší účastí MCT.

Únor:

• 11.2. Valentýnské kafe Brno, Tradice MCT opět s bowlingem u zamrzlého Prýglu.
  • 25.2. soukromé Zimní kolečko, cit:"...se konalo dnes, za svěžího předjarního počasí. Projel jsem chotárama až k Hrádku, návrat za tmy. Cílem bylo trochu snížit deficit za leden, vyvětrat hlavu z toho blbákova a rozcvičit bolavé nožky před plesem. Dal jsem skoro 60 km.  Pokračování možno zítra. Pochopitelně sólo, v tomto počasí mě ani nenapadlo někoho zvát:))". Žeby Vítězný únor?
  • 26.2. Znojenské Zimní kolečko II"Další kolečko dnes za již podstatně chladnějšího počasí, přesto jsem se i dost zahřál. Kopíroval jsem trasu loňského Tour de burčák, v Dyjákovičkách odskok pod Lampelberg a zpět jsem navázal na delší variantu na Tasovice a po Svatoklementské do ZN. Úžasný relax, 43 km."

Březen:

Duben:

• 1.4. Znojemské jarní kolečko II. 112 km
  • 1.4. Tanečný koncert MelodyMakers Brno, účast zrušena
  • 9..4. Operativně zvolaná Bobravská vyjížďka v polosólové akci s Jiřinkou. Bylo konstatováno:

vlaštovka znova vzlétla:))

(Jiřka, 9. 4. 2017 15:27)

tentokráte 37 km, směr Olympia, soutok, část naučné stezky kolem řeky Bobravy a zpět. Já se normálně překonávám:)). Půlka dubna a já už 2x na kole:)). Jindy vylézám až v květnu na čarodky a soutok, že....

Re: vlaštovka znova vzlétla:))

(Pavel, kníže z Klentnic, 9. 4. 2017 20:33)

Tak alespoň někdo:).
No já jsem taky vyjel, páč ještě stovka mi chyběla do první tisícovky. Ale jelo to velmi dobře a otáčel jsem až v Adamově. A to bylo mé štěstí, jinak bych musel přes BV a tam prý mají výluku. To bych pak musel shánět odvoz nebo dojet po vlastních o půlnoci.
Ale i tak jsem natočil 137 svižných km.

•  13.4. Velikonoční kolečko sólo, OK
  • 14.-17. 4. Velikonoce, SK splněno
  • 21.-23.4. Lázeňský relax, MCT. Perla Jížní Moravy-  I tentokrát se zadařilo :)) Napsal jsem:

​"Tak prý si holky zas dobře zarochnily v lázních. My přespolní jsme dostali za úkol jakýmkoliv způsobem se dostavit na kafe, což se nám i přes různé potíže podařilo. Teda některým. Tentokrát nebyl žádný karban nebo bowling, zato jsme se alespoň po dlouhé době viděli. Takže plán tlupy je operativně upraven a hned, jak se přepůlí květen, prý se bude pokračovat v původním programu. Do té doby musí Anička i se "svatebním otcem" stihnout milion povinností a my zatím budeme ten cvrkot z povzdálí pozorovat.
Mimo to hodláme splnit některé stěžejní akce, bo vynechat líbání pod rozkvětlou jabloní by se nám mohlo vymstít, že?"

• (30.4.-1.5.) Břeclavský víkend oficiálně nebyl oznámen, tudíž se nemusel ani rušit..
  • 30.4. Soutok M&D, náhrada za zrušené čarodky. U mne se tedy Soutok nezrušil, z čehož mám dobrý pocit. A též parádní zážitky. Napsal jsem:

"Tentokrát se vše měnilo operativně z hodiny na hodinu. Nejprve v den čarodějnic jsem vyjel na Soutok, resp. k němu, páč byl a dlouho bude zaplavený. Zato jsou tam hnízdící čápi a po dlouhé době jedno malé prasiatko. Stoletý jezevčík si mne asi pamatuje a hned si přiběhl pro pohlazení. Co ještě.. třeba hromady chroustů kolem valtických vinic... 140 km"

Květen:

• 1.5. Prýgl open! Operativní náhrada za zatopený SMD. Úžasný relax na Prýglu po vlastní ose.  A malé setkání Cyklotlupy na Veveří. Napsal jsem:

Prvomájový víkend

(Pavel, kníže z Klentnic, 2. 5. 2017 10:45)

"...svátek práce jsme oslavili na Prýglu, poctivě ho i objeli a tím tedy i otevřeli. Ale na koupání to ještě dlouho nebude. Nakonec se nás tam sešlo víc, než jsme očekávali, což bylo velmi potěšující. Na Veveří byl zrovna i sraz veteránů, a teď nemám na mysli jen nás z MCT :)) Počasí mohlo být krapět lepší, ale zaplaťpánbů, že nebylo krapět horší. U mne 106 km, zážitky mnohdy excelentní, ale tělo si žádá dva dny zvolnit :))"

• 6.5. Velkomoravské stezky Z pracovních důvodů vynecháno.
  • (20. 5.) Liechtensteinské stezky, autorský článek na cyklotlupě. Parádní akce!

28.5. Průzkum MK Trénink na MK. Hlášeno a okomentováno:

Průzkum terénu

(Pavel, kníže z Klentnic, 29. 5. 2017 1:43)

Dnes bylo nejpříznivější počasí na výlet, ráno přijatelně chladno a odpoledne přijatelně horko :). Brněnský šerpa usoudil prověřit cestu ke Skaláku, což bylo velice moudré rozhodnutí. Tedy takový lehký předtrénink:). Jelo to velmi dobře. Inu, kdo je připraven, není ohrožen :)
Za mne tedy docela slušných 135 km, nastoupáno 1450m. Takovou oběť ovšem od nikoho nepožaduji, stačí, když se necháte dovézt do místa startu.
Kdyby tedy už nic, my máme splněno. Ale doufám, že si to za dva týdny zopáknem všichni až do Sloupu. Nejvyšší čas, omluvy se tudíž neakceptují.

Re: Průzkum terénu

(Jiřka, 29. 5. 2017 19:04)

Tak původní plán bylo Mariánské údolí, ale pak vzhledem k únavě z předešlého dne byla trasa změněna na lehčí poježdění jakože kousek po rovině, pak se to stále prodlužovalo, až tu najednou kde se vzal, tu se vzal - Skalní mlýn:)). Nějak mi to jelo. Za mě 70 km, takže ty Pavle musíš mít více. Průzkum byl proveden a za 14 dnů budu tedy machrovat:)).

Re: Re: Průzkum terénu

(Pavel, kníže z Klentnic, 29. 5. 2017 22:47)

Jelo Ti to velice dobře, málem jsem nestíhal:). Km mám dobře, akorát ty kopce do Brna vydají málem za dva Fallkensteiny. Ale v Brně je to již pohoda, tedy alespoň ta naše trasa. Trochu toho přibyde do Sloupu, ale to je spravedlivé, aby si někteří nemysleli, že to budou mít zadarmo :)) Účast skalních zajisté potěší, prý již někteří přislíbili účast, mohla by to být opět luxusní akce. Ještě doufat, že vyjde i počasí.
Jo a nemusím spěchat na vlak, budu mít luxusní nocleh v lůně přírody kdesik na Prýglu.

Červen:

• 10. 6. Moravský Kras. Snad už 8. ročník s MCT. Pohodová stovka za krásami MK s dobrou partou. Napsal jsem také:

Dnešní mise do MK byla již druhá v tomto roce a ani to nemusí být mé poslední slovo, páč, jak známo, mě zde čeká ještě kousek dovolené, pokud se vše zdaří. Nicméně, dnes to bylo oficiálně za účasti MCT, co už považujeme za tradici, páč jsme si jej z nějakého důvodu oblíbili a již samotná cesta je velkým zážitkem. Tedy alespoň u mne.

I dnes tomu nebylo jinak. Předcházelo tomu nevábně tvářící se sobotní ráno, když jsem ještě před svítáním vyrážel z domu. Obloha pochmurná, černé chuchvalce a déšť na spadnutí, ale na východě bylo jasno a nic nenasvědčovalo tomu, že by ... Ale jen co jsem vyjel za město, padla první kapka. Svěží západní vítr do zad jsem zažil poprvé, ale taky mě rychle dohnaly mraky a rozlezlo se to po celé obloze. Spustil se liják a než jsem stačil dorazit do první dědiny, měl jsem boty a půl oblečení promáčené. Pak jsem zalezl do zastávky a čekal. Vyhlídky nebyly radostné a jen rychlý konec deště a rázné oteplení to mohlo ještě zachránit. To se ovšem nestalo a tak jsem se posléze vrátil do ještě pořád spícího města, zatímco Jiřka zařídíla odložení akce na neděli.

Počasí se dopoledne notně vylepšilo a zavládl prosluněný den, a tak se nabízelo alespoň z části zachránit původní plán, tedy ohňostroj na Prýglu s následným bivakem. Do Brna jsem tak dorazil s dvanáctihodinovým zpožděním, tentokrát výjimečně vlakem, ale nevítala mě již žádná delegace. Svižná půlhodinka na Prýgl a další, než jsem se prodral davem na své předem vytipované místo. Vše bylo parádní, vycházející Měsíc nad Brnem i ohňostroj, a také hlučný provoz na Prýglu do pozdní noci. To jsem se již posouval dál k Veveří, kde jsem sice nic neměl připraveného, ale to u mne není podstatné. Nakonec jsem poblíž Obory našel v hlubokém lese to nejlepší místo, co jsem si mohl přát. Byla chladná hvězdnatá noc a Měsíc prosvítal stromy a vrhal strašidelné stíny, ale to už jsem byl ve svém živlu a po průzkumu, že mi zde nic nehrozí, jsem rozbalil bivak, posléze utichl všechen hluk a já si užíval ten klid. Excelentní relax a zážitek!

Brzo ráno jsem se probudil, sbalil vercajk a dokončil kolečko okolo Prýglu, čímž jsem ho preventivně uzavřel pro ty, jež to na podzim opět nestihnou. Brzký ranní Prýgl skýtá neobyčejnou podívanou, zvedala se lehká mlha nad vodou, hladina klidná jako sklo se zvláštním modrým nádechem a naprosté ticho. Jel jsem pomalu a kochal jsem se, pořád jsem měl dost času na to, abych byl včas na výchozí pozici v Julcu, kde byl scuk s Jiřkou a Dášou. Ty taky brzo přišly a krátce na to jsme vyrazili. V Obřanech jsme vyhlíželi druhou polovinu tlupy, tedy Zdenálovce :)), kteří dorazili v plné sestavě a tak zachránili čest tlupy a celé výpravy.

Cesta ubíhala velice svižně, že jsme nestíhali ani zastávky na pivo :)). Relax si pak tlupa dopřála na Skaláku, kde jako již tradičně vyhlásila konec. Já jsem ale na nic nečekal, a splnil jsem kolečko do Sloupu i s rychlým občerstvením. Stejně pojedu domů vlakem a tak jsem alespoň snížil deficit na přijatelných 100 km. Kolečko bylo svižné v rámci naložené bagáže a horkého dne, šlapalo se mi dobře a stejně tak tomu bylo i po cestě zpátky do Brna. I holky šlapaly poctivě, trénink se příznivě projevil a nikdo nás nezdržoval.:)) Jinak varuji před bramboráčky, narozdíl od minula je měli málo propečené a nikterak tomu nebylo ani u Balcarky, kde byly ještě horší. Zřejmě i univerzální "kvalita" mraženého polotovaru a větší fronty se podepsaly na nedobrém dojmu z těchto poživatin. Ani dobře vychlazené pivo mi nějak v tom horku nešlo. Ale nic tak hrozného, aby to člověku zkazilo žaludek či hezký den.

Brnem jsme také prosvištěli jak uragán, málem jsme se nestihli důstojně rozloučit. Vlak jsem stíhal s patnáctiminutovým předstihem. Jak jsem vyhlásil v plánu, normálně v sobotu bych nechvátal, měl bych dost času do pozdního večera, ale dnes to jinak nešlo.

Závěrem chci poděkovat všem přítomným, tedy Jiřce za organizejšn, Zdenule, Katce, Dáši a Zdenálovi, za operativní účast a dobrou společnost, bez každého z nichž by tato akce byla o dost ochuzená. Najel jsem za oba dny 134 km.

Foto možná později.

Pavel

• 17.6. Hudba na kole
  • 23.6. K24 Zatím nezávazně, ale letos cítím dobrou konstelaci a vážně o tom uvažuju, že bych to ještě jednou, "naposledy", zkusil? A jak to dopadlo...

-Tož, jak bylo na závodě řečeno- Bůh nás má rád, a tak nám nadělil pěkné počasí. Letos nás má ale obzvlášť rád. Ve stínu to ukazovalo 33,5°, někteří naměřili ještě víc.Tím vzaly mé plány na nový osobák za své. V podstatě jsem měl již ráno odježděno s radostí a švihem svých 250 km. Dál to už bylo trápení, které jsem pět minut po dvanácté, obrazně i doslovně, zarazil. Ale skončil bych stejně i kdyby nebylo horko, páč už jsem měl jisté části těla sedřené :))

Letos tedy "jen" 369 km. Ale časová rezerva mi, narozdíl od jindy, ještě nějaká zbyla a tak mám inspiraci na příště. Je třeba se jen ještě pečlivěji připravovat..Pokud tedy zdraví, vůle a počasí vyjde, budu tam.:)).

Červenec:

• 22.7. Mikulov - akce MVS Krajem vína. kraj pod Pálavou je úžasný za každého počasí. Ale v tom horku nevím, jestli se mi bude chtít. A navíc mi to koliduje z dovolenou.

Nakonec jsem tam přecijen jel. A neudělal jsem špatně.

"Tož, po zdárném dobytí Soutoku suchou nohou přišly na řadu MVS, které jsem také zvládl na otočku. V podstatě jsem si jen odskočil na Festival národů Podyjí a dobré sedlecké vínko.  Ale stihl jsem si dát nějakou tu cizokrajní specialitku, trochu podebatit s bývalým kolegou z bývalé práce a též sedlecké vínečko s grilovanou dobrůtkou nemělo chybu. Cesta po ose byla taktéž svižná, inu, měl jsem čerstvě dobře potrénováno :))
Nyní jsem měl už brázdit Podunajskou nížinu, Ale můj nynější zaměstnavatel je opačného názoru. Ale vše dočasu. Nicméně, Kvilda se kvapem blíží a nás čekají parádní zážitky, i kdyby měly padat trakaře ;-).

• 29.7. Valtické meruňkobraní. Operativní nápad Jiřky a byl to dobrý nápad. Meruňkové specialitky a folklór a nezapomenutelná jizda vláčkem pro Jiřku, že..
  • 30.7. Znojemské vyhlídky. Doplněk víkendového programu. Bylo moc teplo a toto se jevilo jako maximum, co se dá vydržet. Navštívíli jsme nově objevené vyhlídky na Šobes a Heiligenstein. Večer jsem pak vyjížděl na SK.
  • 31.7. SK Původně plánovaná část dovolené se nakonec konala jako rychlá návštěva takřka na otočku.

Srpen:

•  5. 8. Dovolená v MK

Po letních šturmech na Soutok i Vinařských stezkách Mikulova to byl odpočinkový výlet na Valtické meruňkobraní a znojemské vyhlídky; pak ještě odskok na SK a pak kýžený MK, letos potřetí a bohužel naposled. Bivak v kempu i pod širákem v temném lese, koupání v ledových bystřinách, parádní poježdění a toulání v nekonečných lesích, prudkých stráních a hlubokých roklích i nečekaně vydatné zahoubaření. Šošůvská kaple, sloupský kostel i jeskyně Balcarka. To vše se dá stihnout za pár dní. Nepopsatelné dojmy, záhul i relax, chce to zažít. MK se stal mou oblíbenou výletní a dovolenkovou "destinací" již mnoho let a nepochybně tomu bude tak i nadále.
Návrat do špinavé a rozpálené civilizace je deprimující.​

• 9. 8. Na kole to sviští, hvozdy šumavskými, aneb Co nenatrénuješ, to neokecáš.

​Šumavská dovolená s CK Bondo byla opět nádherná a nezkazili mi to ani některé nepříznivé okolnosti. Hvozdy šumavské jsem brázdil s dobrou  partou  "účastníků zájezdu". Zdravím tímto našeho průvodce, pak mladého závodníka z Jedlové a také manžele K. z Brna, se kterými jsem více pohovořil. Jiřka šlapala také velmi dobře, škoda, že jen první den. Výkony zbylých členů MCT byly ovšem žalostné.

Hvozdy šumavskými to tentokrát opravdu svištělo, divoké a vražedné, často mnohakilometrové sjezdy byly opravdu výživné, stejnětak jako následné ještě větší kopce. Díky letošní vrcholné kondici i přítomností rychlých parťáků  jsem si to užíval. Vyjel jsem v pohodě všechno. Těšil jsem se zejména na nové trasy kolem Horské Kvildy, Plavebního kanálu u Antýglu, i Strážného. Také již známé kolečko k  Březníku a podél Vydry, Roklanského potoka, či výjezd k pramenu Teplé Vltavy byly pěkné. Znovu jsem se podíval na Chalupskou slať, Tříjezerní slať a nově na Soví voliéry.  Navštívíl jsem také místního chataře, jehož vyřezávané sochy a funkční úly,  či pstruhové sádky byly ohromně zajímavé a dobře jsme si také pohovořili. V krátkých pauzách jsem také poměrně dobře zahoubařil. Bylo i hafo borůvek, na jejichž sběr mi nezbyl čas. U Březníku jsem fotil jinde neviděný hořec panonský.

Prvně bylo moc horko, pak nám jeden den propršel, ke konci se i dost ochladilo.

Splnil jsem všechny  "předepsané" trasy, okoštoval tentokrát řízné Kvildské pivo i nacpal se borůvkami, také jídlo bylo vynikající, zejména nezapomenutelné borůvkové knedlíky, že.. najel jsem drsných 113 km. Druhý šumavský pobyt byl tedy pro mne rovněž nezapomenulný.  Z čehož lze usoudit, že se i sem budu rád vracet, třeba hned příští rok.

• 25.8. SK Mimořádně pojedu zase do okolí Nitry, se svou skvělou partnerkou Jiřinkou

Povedlo se nám vyrazit již v pátek ráno a tak jsme neměli časovou tíseň. V pohodě jsme dojeli na místo, tedy k naší mámě, kde jsme s povděkem pojedli její domácí speciality. Pak nás vyzvedl Rosťa a jeli jsme k němu. Jiřka byla nadšená z malé "synovčičky" Vikinky :)), měla si co povídat, já byl docela utahaný. Mezičasem jsme se povinně museli bavit se Goofy-m, nebo-li Scooby-Doo-em.. což si striktně prosazoval. Horký den se povedlo tedy v relativní pohodě přežít.

Na sobotu jsem naplánoval výšlap na Zobor a docela dobře jsme to i zvládli. Příroda, pravda, trochu zanedbaná, výhled na město však úchvatný!  Bohužel, v době, kdy jsme vyrazili, jsme se měli pomalu už vracet, ale tak brzo se mi Jiřku ještě nepovedlo vzburcovat. Půlhodinová odchýlka při zpáteční cestě rozpáleným asfaltem pak logicky znamenala průser, jenž naštěstí umíme řešit elegantně.

Po zdárně vyvedeném výletu jsme zajeli opět k mé mámě, z čehož měla jistě radost, páč nám napekla ještě nůši koláčů a buchet. Také ségra nás obdarovala švestkama a stihli jsme si ještě dost popovídat. Pak jsme se nadobro rozloučili, páč nás ještě večer čekala grilovačka u Rosti, dlouhý večer povídání, tentokrát jsem byl čilý já a spát jsme šli až v pozdní noci.

Ráno nás čekalo rychlé balení, páč jsme chtěli dojet domů ještě před odpolední špičkou. Povedlo se to docela rychle.

Můžu tedy konstatovat, že nám vše vyšlo tak, jak jsme si to naplánovali, doufám také, že i všichni zainteresovaní měli radost a nebyli jsme jim na obtíž. Tímto všechny ještě jednou zdravím a děkujeme. Na oplátku je zveme zase k nám, že...

​Září:

• 2.9. Kdyby si chtěl někdo mermomocí zopakovat Falkenstein, možná bych ho doprovodil. Ale v žádném případě ne opačně.

Naštěstí bylo už měsíc jasné, že bude pršet, a tak se nikdo nehlásil :))

Ale v přestávce mezi deštěm a domácí prací jsem si zajel na Hardegg. Kupodivu tam bylo opět množství lidu. Ale moc jsem se nezdržoval, déšť byl na spadnutí a bylo docela chladno,tak jsem raději pílil domů,čekalo mě ještě sušení ovoce.

• 15. 9. Znojemské vinobraní, soukromě.
  • 23. 9. Tour de Burčák, akce MVS- Krajem vína. Asi nejlepší burčáková akce vinicemi a vinnými sklípky Znojemska. To si rozhodně nenechám ujít.

Říjen:

• 1.10. Tradičně nejspíš na SK.
  • 7.10. Uzamykání Prýglu, MCT. I když poslední dobou jen s první dámou MCT, ale někdo tu tradici prostě udržovat musí !
  • kolem 17.10. soukr. oslava

Listopad:

• kolem 17.11.snad poslední pěší výlet

Prosinec:

• Předvánoční bowling, MCT
  • vánoce, SK
  • (Silvestr, soukr.)

Jak se vyvíjí letošní (cyklo)plán:

měsíc plán měs. plán roční najeto měs. najeto roč.